donderdag 22 mei 2014

The daily quote

Vandaag is dit mijn quote:


Ik heb gekozen voor deze quote 
vandaag, omdat ik het een mooie quote voor vandaag vind. Elke dag is een tweede kans. Elke dag word je opnieuw wakker en is weer een frisse start. Krijg je vandaag iets niet af? Dan is er morgen weer een nieuwe dag. Natuurlijk moet je wel je verplichtingen van vandaag wel af maken. Natuurlijk heb ik wel is mijn huiswerk niet af, maar maak er geen gewoonte van. Je krijgt alleen maar meer stres en daardoor gaat je humeur ook naar beneden. 

Heb je gister een fout gemaakt of iemand gekwetst ook al is het niet je vriend of vriendin. Vandaag heb je nog de kans om sorry te zeggen. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je die persoon niet mag. Maar geloof me je kan diegene beter vergeven (alleen als je het echt meent). Daar word je leven een stuk makkelijker van, want geloof me het knaagt onbewust aan je.

Het leven is te kort om ruzie te hebben met iemand die je dierbaar of niet dierbaar is. Je hoeft niet een goede vriend te worden met je vijand of diegene die je niet aanstaat, maar doe wel normaal tegen elkaar en zeg eens een keer hallo tegen diegene. Probeer dat maar een keer. De eerste paar keren is het raar voor jou maar ook voor de andere persoon. Maar uiteindelijk waarderen jullie het hopelijk alle bij en word het gewaardeerd. Toon een keer je interesse in iemand anders die je nooit zou spreken, misschien hebben jullie wat gemeen of kan diegene je ergens mee helpen.

Zelf vind ik dit ook niet altijd makkelijk, maar ik probeer het en ik ga er mee door. Je leven is dan een stuk leuker en heb je meer contact met je klas genoten of collega's. Sommige mensen willen dat niet dan moet je het wel met rust laten en niet pushen, anders gaan ze je juist irritant vinden of raar.

Ik hoop dat je er wat mee gaat doen!  

1 opmerking: