maandag 26 mei 2014

The daily quote

The smallest things can make you the happiest

Dit is vandaag mijn quote:
Bij mij is het een dag niet gelachen een dag niet geleefd. Natuurlijk ben je niet altijd even vrolijk elke dag, maar probeer er wel iets positiefs te maken. Merk je dat zelf ook niet? Dat de kleinste dingetjes je juist zo vrolijk kunnen maken? Zoals bij mij mijn nieuwe konijntjes naar me toe huppelen als ik er ben of dat mijn hond elke ochtend weer een speeltje pakt om mij te begroeten. Dat zijn de kleine dingetjes die je zo vrolijk kunnen maken vind ik. 

Lach is een keer vriendelijk naar een vreemde. Of help die oude vrouw nou een keer die moeite heeft met oversteken. Daarmee kun je iemands dag soms echt goed maken, door maar een klein iets. Zeg ook een keer gedag naar de bus chauffeur, die jou wel van bestemming 1 naar bestemming 2 brengt. 

Kijk goed om je heen en denk over deze maatschappij na. Is het wel normaal om te blijven zitten in de bus terwijl een oude man of vrouw die plek veel ander nodig heeft dan jou die nog jong en stabiel is. Ik zelf vind het asociaal als niemand opstaat voor diegene en het is niet alleen voor een oude man of vrouw, maar ook voor gehandicapten en zwangere vrouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten